IMAGE:

Překročte hranice

Život přináší s každým dnem nové výzvy. Buď jste připraveni jim čelit, nebo jen pozorujete, co se okolo Vás děje. Se Suzuki S-CROSS je volba jasná.
Výrazným, sebevědomým vzhledem SUV a inteligentními bezpečnostními systémy to teprve začíná. Dovnitř hravě naložíte celou svou rodinu nebo přátele
a sportovní vybavení k tomu. A chytrý pohon všech kol AllGrip Select Vám dodá jistotu za všech okolností. Neobávejte se toho, co přijde.
Buďte připraveni překročit hranice.

Skvělý design a chuť užívat si života

Často se říká, že nemáme dát na první dojem. S-CROSS ale už na první pohled odhalí svůj pravý charakter. Okamžitě poznáte, že to je robustní a schopné SUV.
Sebevědomá maska chladiče přitahuje pozornost a láká k dobrodružství. Když se ale zaměříte na detaily, zjistíte, že styl a elegance jsou S-CROSSU také vlastní.
IMAGE:
Exteriér

Nezaměnitelný styl SUV

Vzbudit silný první dojem je důležité. Ale dokázat zapůsobit napořád, to je to, co rozhoduje. Rozdíl je v detailech. Čím déle se díváte, tím ho máte raději. To je podstata S-CROSSU
IMAGE:

IMAGE:
Interiér

Prostor k užívání si

Stejně jako zvenčí i uvnitř je S-CROSS velké SUV. Prostorná kabina je díky velkému čelnímu sklu a skvělé boční viditelnosti prosvětlená a nabízí výborný výhled ven. Podívejte se, co čeká uvnitř.
Prostorný interiér
Dostatek místa v přední i zadní části kabiny láká nastoupit, pohodlně se usadit a užít si jízdu.
IMAGE:

IMAGE:
Panoramatické střešní okno

Prosklené střešní okno se skládá ze dvou dílů, které se důmyslně zasouvají nad sebe. Do celého interiéru tak přináší nejen světlo, ale i čerstvý vzduch.

IMAGE:
IMAGE:

Spojení s okolním světem

Vyrazit za dobrodružstvím neznamená odříznout se od okolního světa. S-CROSS nabízí širokou škálu technologií pro využití moderních komunikačních prostředků.

Audio

Audiosystém je vybaven nejnovějšími digitálními funkcemi, jako je Apple CarPlay®, Android Auto™, Bluetooth® hands-free telefonování a systém rozpoznávání hlasu. Mezi standardní výbavu patří také rádio, přehrávání hudby a filmů z USB nebo iPodu a přehrávání hudby přes Bluetooth®. Pro Váš ještě lepší soulad s vozem lze zobrazit informace, jako například spotřebu paliva, dojezdovou vzdálenost, ukazatel toku hybridní energie, různá varování, obraz ze zadní parkovací kamery nebo 360° kamery. Výbavy Comfort a Premium zahrnují 7palcový WVGA displej, zatímco výbava Elegance má 9palcový HD displej s vestavěnou navigací, která podporuje rozpoznávání hlasu.
IMAGE: IMAGE: Pracujte naplno, bavte se ještě víc


S-CROSS je připraven, abyste si s ním mohli užívat života. Ať jde o každodenní dojíždění, nebo o začátek nové životní etapy, S-CROSS vždy splní to, co od něj očekáváte.

Variabilní zavazadlový prostor

Zadní opěradla dělená v poměru 60 : 40 lze samostatně sklopit a zvětšit zavazadlový prostor tak, jak potřebujete. Variabilní mezipodlaha ještě více rozšíří flexibilitu vozu a umožní převézt větší náklad.
IMAGE:
IMAGE:
IMAGE:
   IMAGE:

IMAGE:
Výkon

Výkon pro cestu vpřed

Spojení výkonu, živých reakcí a nízké spotřeby je přesně to, co potřebujete, abyste si řízení užili na maximum.

Motor 1.4 BoosterJet

S-CROSS je poháněn silným motorem BoosterJet o objemu 1,4 litru, který kombinuje přímé vstřikování a přeplňování turbodmychadlem. Mezichladič stlačeného vzduchu zlepšuje účinnost přeplňování a zvyšuje točivý moment, především v nízkých otáčkách. Přímé vstřikování v zájmu zvýšení výkonu a snížení spotřeby optimalizuje načasování, množství a tlak vstřikovaného paliva. Dalšími prostředky pro snížení spotřeby jsou elektricky ovládané variabilní časování ventilů (VVT), chlazená recirkulace výfukových plynů (EGR) a vysoký kompresní poměr.

 
IMAGE:

Všestranně hybridní

Umět se přizpůsobit situaci je hlavním úkolem hybridního pohonu v S-CROSSU. Při klidné jízdě Vám pomáhá šetřit palivo, při dynamické jízdě přidá výkon přesně v okamžiku, kdy to potřebujete.

Mild-hybridní systém (ISG)

S-CROSS je vybaven 48V mild-hybridním pohonem. Systém tvoří tři hlavní části: 48V startér-generátor ISG, který zároveň zastává funkci elektromotoru, 48V lithium-iontovou baterii a měnič napětí mezi 48V a 12V okruhem pracující se stejnosměrným proudem. Systém při zpomalování rekuperuje energii, kterou následně využívá ke snížení spotřeby paliva a zlepšení jízdních výkonů. V běžných jízdních situacích funguje tak, aby co nejvíce snížil spotřebu benzinu. ISG je ale také připraven kdykoliv se zapojit jako elektromotor zvyšující točivý moment v nízkých otáčkách nebo pomáhající při zrychlování – řídicí jednotka volí vhodný režim zapojení elektromotoru podle požadované intenzity akcelerace. Navíc se elektromotor stará o udržování volnoběžných otáček při brzdění. Systém přechází mezi jednotlivými funkcemi automaticky podle provozních podmínek.

Elektrické navýšení točivého momentu

Elektromotor pomáhá při zrychlování, než nastoupí plná síla spalovacího motoru. Hybridní systém díky tomu reaguje rychleji a intenzivněji než konvenční spalovací motor.

Podpora při akceleraci

Funkce podpory při akceleraci zahlazuje tzv. turboefekt, přidaný točivý moment elektromotoru slouží k vyrovnání prodlevy před nástupem plného tlaku přeplňování.

Elektrické udržování volnoběhu

Když při vyšlápnutí spojky klesnou otáčky na volnoběh, spalovací motor je v běhu udržován elektromotorem. Díky tomu je možné kdykoliv okamžitě začít zrychlovat, ale na volnoběh se zbytečně nespaluje benzin.

IMAGE:
ALLGRIP

AllGrip pro zdolání každé cesty

S-CROSS je všestranné SUV, které můžete připravit na jakoukoliv situaci výběrem odpovídajícího jízdního režimu. Systém pohonu všech kol AllGrip Select Vám dává možnost s přehledem zdolat každou cestu.

Čtyři jízdní režimy

Čtveřice snadno přepínatelných jízdních režimů pokrývá nastavení pohonu všech kol pro nejrůznější provozní podmínky. Zvolte vhodný režim podle momentálních jízdních podmínek a AllGrip Select se postará o vše ostatní.

Auto

Upřednostňuje nízkou spotřebu paliva a hodí se do běžných provozních podmínek. Pohon všech kol je aktivní, jen pokud hrozí protočení předních kol.

Sport

Přesunem větší části točivého momentu na zadní kola zlepšuje schopnosti v zatáčkách. Režim Sport upravuje také reakce na plynový pedál a odezvu motoru.

Snow

Na sněhu, nezpevněných cestách nebo jiném kluzkém povrchu přináší stabilitu a lepší trakci, zejména při zrychlování.

Lock

Tento režim přenáší na zadní kola maximum dostupného točivého momentu, abyste se dostali ze složitých situací, jako je hluboký sníh, bláto nebo písek. Při rychlosti 60 km/h se automaticky přepne do režimu Snow.



IMAGE:
Bezpečnost

Bezpečně na všech frontách

Můžete vyrazit kamkoliv a balíček asistenčních systémů Suzuki bude bdít nad bezpečím Vás i celé posádky. Pokročilé funkce aktivní bezpečnosti kombinují nejmodernější senzory a digitální technologie, aby Vaše jízda byla co nejpohodlnější.

Více očí upřených na cestu

Řídit bezpečně znamená neustále sledovat provoz a být připraven správně zareagovat. Díky sadě kamer a senzorů je to v S-CROSSU mnohem snadnější.
IMAGE:

Suzuki Safety Support

Suzuki usiluje o co nejvyšší úroveň bezpečnosti a pohodlí řidiče v nejrůznějších situacích. Jedním z nejdůležitějších aspektů komfortního zážitku z Vašeho vozu je jistota a odbourání stresu při řízení. Balíček Suzuki Safety Support je právě tím, co Vám umožňuje užít si jízdu ve větším klidu.

Systém nouzového brzdění (DSBS – Dual Sensor Brake Support)

Při jízdě vpřed monokulární kamera a laserový senzor vyhodnocují, zda nehrozí srážka s jiným vozidlem nebo s chodcem. Při hrozícím nebezpečí DSBS podle míry rizika spustí varovný signál nebo začne automaticky brzdit.

Varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu (LDW – Lane Departure Warning)

Při jízdě rychlostí alespoň 60 km/h monokulární kamera sleduje jízdní pruhy. V případě, že vůz začne vyjíždět z jízdního pruhu, systém upozorní řidiče zvukovým signálem a kontrolkou.

Systém udržování v jízdním pruhu (LDP – Lane Departure Prevention)

Při jízdě rychlostí alespoň 65 km/h monokulární kamera sleduje jízdní pruhy a při vybočení z ideální trajektorie začne tento systém pomocí elektrického posilovače řízení vracet vůz zpět doprostřed jízdního pruhu.

Systém sledování únavy řidiče (VSW – Vehicle Sway Warning)

Při jízdě rychlostí alespoň 60 km/h systém rozpoznává přímý směr jízdy. Pokud řidič kličkuje kvůli únavě nebo z jiného důvodu, systém ho varuje zvukovým signálem a kontrolkou.

Systém rozpoznávání dopravních značek (TSR – Traffic Sign Recognition)

Tento systém využívá monokulární kamery pod čelním sklem k rozpoznávání značek, jako jsou rychlostní omezení, zákaz předjíždění, ukončení zákazu nebo dodatkové tabulky. Informace o zjištěných značkách se zobrazují na displeji palubního počítače. Najednou mohou být zobrazeny až tři značky.

Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go

Adaptivní tempomat je ve spojení se šestistupňovou automatickou převodovkou doplněn o funkci Stop & Go. V rámci rychlosti nastavené na tempomatu zrychluje a zpomaluje, tak aby udržel nastavenou rychlost a současně bezpečný odstup od vozidel jedoucích vpředu. S funkcí Stop & Go ve zpomalování v hustém provozu nebo koloně pokračuje až do úplného zastavení. Pokud se vozidlo stojící v cestě do dvou sekund znovu rozjede, adaptivní tempomat začne automaticky bez zásahu řidiče opět zrychlovat.

Pro vozy s manuální převodovkou je k dispozici adaptivní tempomat bez funkce Stop & Go.

Systém sledování mrtvého úhlu (BSM – Blind Spot Monitor)

Pokud se v sousedním jízdním pruhu nachází jiné vozidlo, při spuštění směrovky se v zrcátku na příslušné straně rozbliká kontrolka a přidá se varovný zvukový signál. Systém sledování mrtvého úhlu zaznamenává vozidla, která se již v mrtvém úhlu nachází nebo do něj vjíždí.

Asistent rozjezdu do kopce (HHC – Hill Hold Control)

Tato funkce usnadňuje rozjezdy do kopce automatickým podržením brzd po dobu, kterou řidič potřebuje k přesunutí pravé nohy z brzdového pedálu na plynový pedál.

Systém sledování pohybu za vozem (RCTA – Rear Cross Traffic Alert)

Tato funkce pomáhá předcházet nehodám při couvání z parkovacího místa. Pokud senzory v zadním nárazníku při couvání zaznamenají, že se z boku blíží jiné vozidlo, spustí se varovný zvuk, rozbliká se kontrolka ve zpětném zrcátku a na displeji palubního počítače se zobrazí varovné hlášení.

360° kamera

Rozhled v úhlu plných 360° zvyšuje bezpečnost a komfort manévrování, například na parkovišti. Systém využívá čtveřici kamer (vpředu, vzadu a na obou stranách) a obraz z nich umí sestavit do různých zobrazení. Vedle konvenčního pohledu vzad je k dispozici kompletní 3D pohled nebo pohled z výšky.

U technologie 360° kamery nelze vyloučit slepá místa, systém tedy není zcela dokonalým prostředkem pro bezpečnou jízdu. Nespoléhejte se výhradně na tento systém, vždy řiďte bezpečně.

Upozornění: Schopnost monokulární kamery a laserového senzoru rozpoznat překážky, jízdní pruhy a dopravní značky má svá určitá omezení. V závislosti na povrchu vozovky nebo na počasí nemusí správně fungovat. Nespoléhejte se pouze na tento systém a vždy dodržujte pravidla bezpečné jízdy.

Rozhled z ptačí perspektivy

Nikdy si nemůžete být jisti, jestli se vedle Vás neskrývá nějaká překážka. S-CROSS je vybaven nejnovější technologií pro sledování okolí při manévrování.

3D pohled

Pohled z výšky

Přední a zadní parkovací senzory

Ultrazvukové senzory v předním a zadním nárazníku vyhledávají překážky a na jejich přítomnost řidiče upozorní zvukovým signálem a hlášením na displeji palubního počítače.