Bezpečně a bez starostí

Jezdit s čistou hlavou znamená jezdit ekologicky a úsporněji. V případě hybridních vozidel Suzuki navíc jezdit bez omezení, bez nutnosti dobíjet Vaše vozidlo, bez stresu, zda dojedete tam, kam potřebujete. I přes použití hybridního systému si vozidla Suzuki zachovala stejnou velikost zavazadlového prostoru.

Nižší spotřeba a výraznější zrychlení v nízkých otáčkách, to jsou dvě důležité výhody vozů Suzuki s hybridním pohonem. Místo použití velkých baterií, silného elektromotoru a elektrické soustavy s vysokým napětím sází Suzuki na co nejefektivnější pojetí. Celá elektrická soustava totiž váží jen zhruba 10 kg (Ignis a Swift), resp. 30 kg (Vitara a S-Cross).

Základem systému je lehký a kompaktní startér-generátor ISG (Integrated Starter Generator), který pomáhá spalovacímu motoru při rozjezdu a akceleraci. Rekuperací brzdné energie při brzdění zase vyrábí jednotka ISG elektřinu do zásoby a ukládá ji do vysoce účinného lithium-iontového akumulátoru.

Takto získanou energii pak vůz využívá pro napájení elektrických spotřebičů při stání s vypnutým motorem nebo pro pohon elektromotoru v případě nutnosti dosáhnout vysokého okamžitého výkonu. Při jízdě ustálenou rychlostí generátor dobíjí baterie, jen pokud je to nezbytně nutné. Jinak je v zájmu snížení spotřeby benzinu od spalovacího motoru odpojen. Vše funguje automaticky a provozní vlastnosti vozu se s hybridním pohonem nijak nemění.

Vozy Suzuki s mild-hybridní technologií pohonu je radost řídit

  • Špičková technologie za cenu srovnatelnou s konvenčním motorem
  • Úspora paliva a nižší emise
  • Lepší dynamika
  • Hybridní technologie Suzuki nemá vyšší nároky na údržbu
  • Suzuki záruka na celou soustavu je 5 let / 100 000 km
  • Žádná omezení ani starosti navíc
12 V

Suzuki Ignis 12 V a Suzuki Swift 12 V

IMAGE: Mild Hybrid

Elektrické zařízení ISG u modelů Ignis a Swift má výkon 2,3 kW a dosahuje točivého momentu až 50 Nm. Díky těmto parametrům pomáhá zrychlování z nízkých otáček, kdy se benzinový motor teprve rozebíhá. Kompaktní akumulátor pracuje se stejným napětím 12 V jako zbytek elektroinstalace ve voze. Má kapacitu 10 Ah a nachází se pod sedadlem řidiče, tedy blízko těžiště a v místě, kde neomezuje vnitřní prostor.

Jak systém funguje

IMAGE:

IMAGE:

IMAGE:

IMAGE:

Využitelnost funkce elektromotoru závisí na konkrétních podmínkách, například na stavu nabití baterie.

48 V

Suzuki Vitara 48 V, Suzuki S-Cross 48 V a Suzuki Swift Sport 48 V

IMAGE:

Inovovaná verze motoru 1.4 BoosterJet s kódovým označením K14D, který je do modelů Vitara a S-Cross montován od ledna 2020, je osazený turbodmychadlem a přímým vstřikováním paliva, dává potřebnou sílu pro bezstarostnou jízdu. Kombinace přeplňování turbodmychadlem s mezichladičem dostává do válců motoru větší množství vzduchu. Díky tomu motor dokáže nabídnout optimální točivý moment v nízkých otáčkách, dokonce už okolo 2 000. Přímé vstřikování paliva přispívá ke snížení spotřeby a zvýšení výkonu, a to přesným dávkováním, načasováním a seřízením tlaku při vstřikování benzinu do válců. Účinnost motoru zvyšují také další nová opatření: elektricky ovládané variabilní časování sacích ventilů (VVT), chlazená recirkulace výfukových plynů (EGR) a vyšší kompresní poměr.

Nový mild-hybridní systém přidává tři elektrické součástky: 48V startér-generátor ISG, který zároveň zastává funkci elektromotoru, 48V lithium-iontovou baterii a měnič napětí mezi 48V a 12V okruhem pracující se stejnosměrným proudem. Díky navýšení napětí na čtyřnásobek oproti konvenčním 12 V dokáže hybridní systém při brzdění rekuperovat více energie a při zrychlování zase o to výrazněji pomáhat spalovacímu motoru. To přináší hned dvě důležité výhody: snížení spotřeby paliva a zlepšení jízdních výkonů. V běžných jízdních situacích systém funguje tak, aby co nejvíce snížil spotřebu benzinu. ISG je ale také připraven kdykoliv se zapojit jako elektromotor ve funkcích navýšení točivého momentu nebo podpory při akceleraci – řídicí jednotka volí vhodný režim zapojení elektromotoru podle požadované intenzity akcelerace. Navíc se elektromotor stará o udržování volnoběžných otáček při brzdění. Úplné odpojení přívodu paliva vede k dalším úsporám.

Elektrické zařízení ISG u modelů S-Cross a Vitara má výkon 10 kW a dosahuje točivého momentu až 53 Nm.

Výhody hybridního systému

IMAGE:

IMAGE:

IMAGE:

216 V

Suzuki Swace 216 V

Elektromotor se stará o hbité rozjezdy z místa. Ve vyšších rychlostech a při ostřejší akceleraci se připojuje spalovací motor, úsporný benzinový čtyřválec o objemu 1,8 litru, který se ve Swace stará také o dobíjení hybridní baterie, pokud je to potřeba. Elektřina se vytváří roztáčením generátoru spalovacím motorem a také rekuperačním brzděním pomocí elektromotoru při zpomalování, když je stav nabití baterie nízký. Kdykoliv se Swace zastaví, všechny pohonné jednotky se odpojí, aby se předešlo zbytečnému plýtvání energií.

IMAGE:

IMAGE:

Jak systém funguje

IMAGE: Jak systém funguje

IMAGE: