IMAGE:

VITARA
cena od 469.900 Kč

Ceník
Prospekt
Příslušenství

Barvy
fotogalerie, videa

Mimořádně efektivní pohonná jednotka

Nový motor 1.4 BoosterJet

Nový motor 1.4 BoosterJet, osazený turbodmychadlem a přímým vstřikováním paliva, dává Vitaře potřebnou sílu pro bezstarostnou jízdu. Kombinace přeplňování turbodmychadlem s mezichladičem dostává do válců motoru větší množství vzduchu. Díky tomu motor dokáže nabídnout optimální točivý moment v nízkých otáčkách, dokonce už okolo 2 000. Přímé vstřikování paliva přispívá ke snížení spotřeby a zvýšení výkonu, a to přesným dávkováním, načasováním a seřízením tlaku při vstřikování benzinu do válců. Účinnost motoru zvyšují také další nová opatření: elektricky ovládané variabilní časování sacích ventilů (VVT), chlazená recirkulace výfukových plynů (EGR) a vyšší kompresní poměr.

Šestistupňová manuální převodovka

Optimalizované odstupňování převodů zlepšuje spotřebu paliva a jízdní výkony. Vyvažovací závaží přináší příjemnější pocit z řazení a zvýšená tuhost skříně převodovky zmírňuje přenos hluku a vibrací.

Mild-hybridní systém (ISG)

IMAGE:

Nový mild-hybridní systém přidává tři elektrické součástky: 48V startér-generátor ISG, který zároveň zastává funkci elektromotoru, 48V lithium-iontovou baterii a měnič napětí mezi 48V a 12V okruhem pracující se stejnosměrným proudem. Díky navýšení napětí na čtyřnásobek oproti konvenčním 12 V dokáže hybridní systém při brzdění rekuperovat více energie a při zrychlování zase o to výrazněji pomáhat spalovacímu motoru. To přináší hned dvě důležité výhody: snížení spotřeby paliva a zlepšení jízdních výkonů. V běžných jízdních situacích systém funguje tak, aby co nejvíce snížil spotřebu benzinu. ISG je ale také připraven kdykoliv se zapojit jako elektromotor ve funkcích navýšení točivého momentu nebo podpory při akceleraci – řídicí jednotka volí vhodný režim zapojení elektromotoru podle požadované intenzity akcelerace. Navíc se elektromotor stará o udržování volnoběžných otáček při brzdění. Úplné odpojení přívodu paliva vede k dalším úsporám.

 

Elektrické navýšení točivého momentu

Elektromotor pomáhá při zrychlování, než nastoupí plná síla spalovacího motoru. Hybridní systém díky tomu reaguje rychleji a intenzivněji než obyčejný spalovací motor.

IMAGE:

Podpora při akceleraci

Funkce podpory při akceleraci zahlazuje tzv. turboefekt, přidaný točivý moment elektromotoru slouží k vyrovnání prodlevy před nástupem plného tlaku přeplňování.

IMAGE:

Elektrické udržování volnoběhu

Když při vyšlápnutí spojky klesnou otáčky na volnoběh, spalovací motor je v běhu udržován elektromotorem. Díky tomu je možné kdykoliv okamžitě začít zrychlovat, ale na volnoběh se zbytečně nespaluje benzin.

IMAGE:



IMAGE:

Pohon všech kol AllGrip

Systém pohonu všech kol AllGrip

„Vůz, který si poradí s nezpevněným povrchem a dostane Vás na místa, kam auta dříve jet nemohla.“ S touto filozofií jsme v roce 1970 vyvinuli náš první vůz s pohonem všech kol. Pokročilý systém AllGrip vychází z desetiletí zkušeností s vývojem pohonu 4×4. Naše technologie je zdokonalena tak, aby Vám poskytovala radost, potěšení a jistotu. S pohonem AllGrip Vitara vyhoví všem Vašim potřebám a rozšíří okruh možných aktivit.

Čtyři volitelné jízdní režimy

Vyberte si na ovládacím panelu mezi sedadly jeden ze čtyř jízdních režimů: Auto, Sport, Snow nebo Lock. Barevný multifunkční displej na přístrojovém štítu zřetelně zobrazuje, jaký režim systému AllGrip je právě aktivní.

IMAGE:

Režim Auto

Hlavní prioritou je nízká spotřeba paliva v běžných provozních podmínkách. Vůz využívá pohon všech kol v zájmu zvýšení bezpečnosti, pokud hrozí protočení předních kol.

Režim Sport

Přenosem hnací síly na zadní kola zlepšuje schopnosti vozu v zatáčkách. Pro snadnější využití výkonu motoru zostřuje reakce při sešlápnutí plynového pedálu.

Režim Snow

Optimální řešení pro jízdu na sněhu, na nezpevněném nebo na kluzkém povrchu. Zlepšuje trakci při zrychlování a stabilizuje vůz v obtížných provozních podmínkách.

Režim Lock

Pro vyproštění ze sněhu, bláta nebo písku systém směřuje více točivého momentu na zadní kola. ESP®* a další technologie jsou nastaveny tak, aby pomáhaly při rozjezdu a jízdě nízkou rychlostí. V rychlostech nad 60 km/h se režim Lock automaticky přepne do režimu Snow.
* ESP® je registrovaná ochranná známka Daimler AG.

IMAGE:

LED světlomety 

Světlomety s lesklým pozadím a technologií LED šetří energii při jízdě se zapnutými potkávacími světly. Modré orámování čočky projektoru expresivně znázorňuje fakt, že diody vydávají jasně bílé studené světlo.
IMAGE:

 

LED denní svícení a přední mlhová světla

Svisle orientovaná světla pro denní svícení mají unikátní tvar a rovněž využívají technologii LED. Ve výbavě nechybí také přední mlhová světla, která zlepšují viditelnost za špatných povětrnostních podmínek

IMAGE: Tradiční designové motivy SUV Suzuki

Typické prvky automobilového designu Suzuki, jako například pětidílná mřížka chladiče nebo výrazná chromovaná linka na nárazníku, v novém pojetí designu propojují tradici s modernou.


Dokonalý interiér

IMAGE:

Interiér prémiové kvality

Nastoupit do Vitary je jako vkročit do promyšleného světa tvořeného materiály vysoké kvality. Vitara ukrývá prostor, v němž jsou každé tlačítko, přepínač a ukazatel na svém přirozeném místě. Užívejte si prostoru, který se Vám nikdy nebude chtít opustit.

IMAGE:

Hodnotné provedení palubní desky

Měkká výplň pod povrchem horního dílu palubní desky dodává interiéru nádech prémiové kvality.

IMAGE:

Sedmipalcový dotykový displej

Audiosystém je integrován do multimediálního systému s dotykovým displejem, který se ovládá podobně jako telefon. Svůj chytrý telefon můžete připojit pomocí Bluetooth® nebo kabelem přes USB. Rozhraní Apple CarPlay, Android Auto™ a MirrorLink™ umožňují ovládat podporované aplikace ve Vašem telefonu přímo přes dotykový displej v autě. Součástí multimediálního systému jsou také další užitečné funkce jako parkovací kamera nebo navigace.

IMAGE:  

Nový 4,2palcový barevný informační displej

Pokročilý barevný multifunkční LCD displej s úhlopříčkou 4,2" vyplňuje prostor uprostřed přístrojového štítu mezi otáčkoměrem a rychloměrem. Řidiči se na něm zobrazují všechny důležité údaje o provozu a vlastnostech vozu. Dynamická grafika displeje přehledně znázorňuje informace o zvoleném jízdním režimu AllGrip, okamžitém výkonu a točivém momentu motoru, intenzitě sešlápnutí plynového a brzdového pedálu a další údaje. Díky široké paletě poskytovaných informací budete mít vždy dokonalý přehled o jízdě.

IMAGE:  

Nový geometrický vzor čalounění

Stylově navržená sedadla se semišovým čalouněním ve střední části poskytují řidiči i celé posádce maximální oporu a komfort.

IMAGE:  

Nový design hodin uprostřed palubní desky

Hodiny zasazené doprostřed palubní desky mezi výdechy ventilace s moderním designem ciferníku obohacují prostor před řidičem.

IMAGE:

Více funkcí. Více bezpečnosti. Více... WOW!

Vitara nemá jen skvělý vzhled, ale také spoustu chytrých funkcí. Díky nejmodernějším technologiím se mohou řidič i celá posádka cítit chránění, v bezpečí a pohodě.

Pokročilé asistenční systémy

Suzuki Safety Support*

Vitara je vybavena pokročilými funkcemi sledování provozu, které využívají kombinaci monokulární kamery a laserového senzoru pod čelním sklem. Spojením monokulární kamery, jež vyniká při detekci překážek ve střední až velké vzdálenosti a dokáže rozpoznat chodce nebo podélné dopravní značení, a laserového senzoru, který sleduje bližší překážky a podporuje kameru při jízdě v noci, dosahuje Vitara vynikající úrovně aktivní bezpečnosti.

* Schopnost monokulární kamery a laserového senzoru rozpoznat překážky, jízdní pruhy a dopravní značení má určitá omezení.

Systém nouzového brzdění (DSBS – Dual Sensor Brake Support)

Při jízdě Vitara současně využívá dvojici senzorů – monokulární kameru a laserový senzor, které sledují, zda nehrozí srážka s vpředu jedoucím vozidlem nebo chodcem. Při zjištění rizika systém podle situace reaguje jedním ze tří způsobů.

Varování

Varuje řidiče zvukovým signálem a kontrolkou.
IMAGE:

Brzdový asistent

Pokud je riziko srážky vysoké a řidič panicky brzdí, systém aktivuje brzdový asistent, který zvýší brzdnou sílu.
IMAGE:

Automatické brzdění

Pokud je riziko srážky ještě vyšší, systém začne automaticky brzdit plnou silou.
IMAGE:


Varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu
V rychlostech mezi 60 a 160 km/h systém monokulární kamerou sleduje podélné značení na silnici. Pokud hrozí nechtěné opuštění jízdního pruhu, systém automaticky protipohybem vyvolaným elektrickým posilovačem řízení pomáhá řidiči udržet Vitaru ve správném jízdním pruhu.

 IMAGE:
Systém sledování únavy řidiče

Při jízdě rychlostí alespoň 60 km/h systém rozpoznává přímý směr jízdy. V případě, že řidič „kličkuje“, například z důvodu únavy, systém zobrazí varovné hlášení na displeji a začne vibrovat volantem.
IMAGE:

Rozpoznání dopravních značek
Tento systém pomocí monokulární kamery sleduje dopravní značky. Pokud zaznamená nějaké omezení, například zákaz předjíždění nebo snížení povolené rychlosti, na informačním displeji se zobrazí symbol příslušné dopravní značky. Pokud v daném úseku platí současně více omezení, displej dokáže zobrazit až tři různé značky najednou.
IMAGE:

Sledovánímrtvého úhlu
Pro bezpečnou změnu jízdních pruhů při jízdě rychlostí nad 15 km/h je Vitara vybavena dvěma radarovými senzory v zádi, které sledují ostatní vozidla v mrtvých úhlech na obou stranách. Pokud se jiné vozidlo přibližuje do sledované zóny nebo se již nachází v mrtvém úhlu, ve zpětném zrcátku na příslušné straně se rozsvítí varovná kontrolka. Jestliže řidič směrovkou indikuje změnu jízdního pruhu a hrozila by srážka, kontrolka se rozbliká a doplní ji zvukový signál.
IMAGE:

Dokonalý komfort

Adaptivní tempomat (ACC – Adaptive Cruise Control)*

 

Pokud se v jízdním pruhu před Vitarou vyskytne jiné vozidlo, adaptivní tempomat pomocí milimetrového radaru zjistí jeho přítomnost, přizpůsobí mu rychlost jízdy a udržuje bezpečný rozestup, nastavitelný ve třech stupních**. Pokud se jízdní pruh uvolní, adaptivní tempomat automaticky zrychlí na nastavenou rychlost (nad 40 km/h).

 
Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go*

(pro vozy vybavené šestistupňovou automatickou převodovkou)

 

Funkce Stop & Go ke standardním vlastnostem adaptivního tempomatu přidává možnost udržovat bezpečný odstup až do úplného zastavení. Funkce Stop & Go rozšiřuje možnosti využití adaptivního tempomatu, například v dopravních zácpách.***

 
1. Udržování konstantní rychlosti

 

Pokud je odstup od vpředu jedoucího vozidla dostatečný, Vitara udržuje konstantní nastavenou rychlost.
IMAGE:

2. Zpomalování

Jestliže vozidlo vpředu jede nižší rychlostí než Vitara, nastavená rychlost Vitary se automaticky sníží tak, aby byl zachován bezpečný rozestup.

(Pouze adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go) Pokud vpředu jedoucí vozidlo zpomaluje až do úplného zastavení, Vitara postupně snižuje rychlost, až v bezpečné vzdálenosti zastaví také. Pokud se vozidlo před Vitarou během 2 sekund od zastavení opět začne pohybovat, Vitara se rozjede také a u toho zachovává bezpečný rozestup. V opačném případě se adaptivní tempomat deaktivuje a řidič musí sešlápnout brzdový pedál, pokud chce, aby Vitara zůstala stát.
IMAGE:

3. Zrychlování

Pokud vozidlo vpředu opustí původní jízdní pruh a před Vitarou tak vznikne dostatečný prostor, rychlost se automaticky zvýší na původní nastavenou hodnotu.
IMAGE:

Sedmipalcový dotykový displej s rozhraním pro připojení chytrého telefonu 
Sedmipalcový dotykový displej poskytuje intuitivní ovládání multimediálního systému, ať už se jedná o přehrávání hudby, telefonování v režimu hands-free, navigaci, nebo práci s aplikacemi ve Vašem telefonu. Všechny funkce jsou přehledně rozděleny do čtyř skupin – Poslech, Volání, Jízda a Připojení. Systém Suzuki Smartphone Linkage Audio umožňuje připojení telefonu přes rozhraní Apple CarPlay, Android Auto™ a MirrorLink™.* Apple CarPlay nabízí po připojení kompatibilního iPhonu přes USB přístup k telefonování, hudbě, zprávám a navigaci, a to buď skrze hlasové ovládání, nebo dotykově na displeji. Android Auto přenáší na dotykový displej Google Maps™, Google™ Search a další služby Google. MirrorLink™ nabízí přístup k různým aplikacím v chytrém telefonu, abyste mohli ovládat funkce svého telefonu přímo na dotykovém displeji ve voze.


IMAGE:

 

 Výškově stavitelný volant
Snadno použitelný volant s intuitivně rozmístěnými tlačítky dává řidiči plnou kontrolu nad všemi podstatnými funkcemi bez nutnosti sundat ruce z volantu. Tlačítka na levé straně ovládají rádio, telefon připojený přes Bluetooth® a základní funkce konektivity s chytrým telefonem. Tlačítka na pravé straně jsou určena pro kompletní nastavení všech funkcí adaptivního tempomatu.
IMAGE:

* Apple CarPlay funguje v zemích uvedených na seznamu pod tímto odkazem: https://www.apple.com/ios/feature-availability/#applecarplay-applecarplay. Pro více informací včetně výčtu modelů iPhone kompatibilních s Apple CarPlay jděte na: https://www.apple.com/ios/carplay/. Apple, Apple CarPlay a iPhone jsou ochranné známky Apple Inc. registrované v USA a dalších zemích. Android Auto funguje v zemích uvedených na seznamu pod tímto odkazem: https://www.android.com/auto/#hit-the-road. Vyžaduje aplikaci Android Auto dostupnou přes Google Play a chytrý telefon kompatibilní se systémem Android aktualizovaným na verzi Android™ 5.0 Lollipop nebo vyšší: https://support.google.com/androidauto/#6140477. Android a Android Auto jsou ochranné známky Google LLC.
MirrorLink™ funguje v zemích uvedených na seznamu pod tímto odkazem: https://cert.mirrorlink.com/ProductListing/
. MirrorLink™ je registrovaná ochranná známka Car Connectivity Consortium LLC.

 

 

Galerie

Mám zájem