IMAGE: Suzuki Swift Sport

Sedne ti

Vzrušující pocit, který se Vám rozlévá po celém těle. Špičková manévrovatelnost a bezprostřední ovládání. Zcela znovuzrozený, od sportovní jízdy přes bezpečnost až po výkon v praktickém balení. Představujeme nový Swift Sport — „hot hatch“, který vzrušuje na maximum.

Být, či nebýt zábavný? To je, oč tu běží. Plynový pedál Swiftu Sport vyvolává okamžitou reakci motoru a spolu s mimořádnou agilitou podvozku v ostrých zatáčkách Vám dopřávají fascinující pocit souznění s vozem. Dokonale vyladěný výkon a schopnosti se spojují, aby stimulovaly Vaše sportovní instinkty.

Exteriér

Zůstaňte věrní svému duchu, ať se děje cokoli. Výrazná mřížka chladiče a nárazník na první pohled prozrazují, že Swift Sport má pořádný říz. Dvojitá koncovka výfuku to jenom potvrzuje. Ostrý, vášnivý design podněcuje smysly řidiče a vybízí k překročení konvenčních hranic.

IMAGE: Suzuki Swift Sport

IMAGE: Suzuki Swift Sport

Interiér

Dokonale sportovní

Sportovní interiér zosobňuje neuvěřitelnou vášeň pro jízdu a inspiruje řidiče emocionálními červenými prvky. Swift Sport je vybaven exkluzivními anatomickými sedadly a optimálně umístěnými pedály pro bezchybné ovládání. Už jen usednutí do vozu naplní Vaši mysl očekáváním vzrušení, které se dostaví při jízdě.

IMAGE:

Načerpejte emoce

Interiér vyvolává silný estetický dojem pomocí kontrastních dekorativních prvků v červené a černé barvě. Exkluzivní přístrojový štít vyniká dvěma barevnými schématy: červená stupnice otáčkoměru na černobílém pozadí a tmavě stříbrný rychloměr. Ukazatele plnicího tlaku turbodmychadla a teploty oleje na středovém barevném displeji s úhlopříčkou 4,2 palce umocňují sportovní atmosféru. Anatomická sedadla s červeným prošíváním a embosovaným logem „Sport“ jsou mimořádně pohodlná a současně poskytují vynikající boční oporu, což je důležité pro dokonalé souznění s vozem v rychlých zatáčkách. Sportovního ducha kokpitu podtrhují pedály z nerezové oceli a volant zploštělý ve spodní části. Pro objevení dalších možností Swiftu Sport připojte svůj chytrý telefon k multimediálnímu systému a budete překvapeni, kolik jeho funkcí můžete komfortně a bezpečně ovládat prostřednictvím dotykové obrazovky.

IMAGE: Suzuki Swift Sport

Smartphone Linkage Display Audio

Systém podporuje rozhraní Apple CarPlay pro spojení s iPhonem, stejně jako technologie Android Auto™ a MirrorLink™ pro zrcadlení obrazovky chytrého telefonu. Díky tomu můžete prostřednictvím dotykového displeje ve voze bezpečně telefonovat, používat navigaci, odesílat a přijímat zprávy, poslouchat oblíbenou hudbu a další.

IMAGE:

Velkorysý zavazadlový prostor

Swift Sport maximalizuje nejen potěšení z jízdy, ale také cestovní komfort. Je v něm dostatek prostoru pro odložení drobných předmětů. Zadní sedadla dělená v poměru 60 : 40 se sklopnými opěradly rozšiřují všestrannost interiéru, který se hravě přizpůsobí i vysokým přepravním nárokům.

IMAGE:

 

Výkon

Výkon a účinnost

Potenciál ryzího „hot hatche“ je reprezentován okamžitým zrychlením při každém přidání plynu, za což vůz vděčí novému přeplňovanému motoru s vysokým točivým momentem 235 Nm. Tato síla je na přední kola přenášena pomocí precizní šestistupňové manuální převodovky. Výkonný benzinový motor otevírá Swiftu Sport bránu do další dimenze sportovního svezení, zatímco mild-hybridní systém snižuje spotřebu paliva.

Motor 1.4 BoosterJet

Swiftu Sport dodává sílu nový, kompaktnější přeplňovaný čtyřválec 1.4 BoosterJet s přímým vstřikováním paliva. Turbodmychadlo, doplněné navíc chladičem stlačeného vzduchu, tlačí do válců větší objem vzduchu a zvyšuje točivý moment v nízkých otáčkách, už okolo 2 000 otáček. Plnicí tlak turbodmychadla je regulován řídicí jednotkou pomocí otevírání a zavírání obtokového ventilu, což dramaticky zrychluje reakce motoru a současně snižuje spotřebu. Systém přímého vstřikování benzinu dále zvyšuje účinnost motoru optimalizací množství, časování a tlaku vstřikovaného paliva. Účinnost motoru dále zvyšuje elektricky ovládané variabilní časování sacích ventilů (e-VVT) a chlazená recirkulace výfukových plynů (EGR).

Obtokový ventil turbodmychadla

Špičková šestistupňová manuální převodovka

Hladce a přesně řadící šestistupňová manuální převodovka podtrhuje výkon kompaktního turbomotoru. Sportovní řazení s krátkými drahami a dvojitou synchronizací třetího rychlostního stupně klade přesně takový odpor, jaký potřebujete cítit při dynamické jízdě. Optimalizovaný bod záběru spojky zajišťuje dokonalou kontrolu nad vozem ve všech jízdních režimech.

IMAGE:

IMAGE:

Nový mild-hybridní systém přidává tři elektrické součástky: 48V startér-generátor ISG, který zároveň zastává funkci elektromotoru, 48V lithium-iontovou baterii a měnič napětí mezi 48V a 12V okruhem pracující se stejnosměrným proudem. Díky navýšení napětí na čtyřnásobek oproti konvenčním 12 V dokáže hybridní systém při brzdění rekuperovat více energie a při zrychlování zase o to výrazněji pomáhat spalovacímu motoru. Při běžné jízdě systém přispívá ke snížení spotřeby paliva, při ostrém zrychlování ISG zvyšuje dynamické schopnosti pohonného ústrojí pomocí funkcí elektrického navýšení točivého momentu a podpory při akceleraci. Navíc se elektromotor stará o udržování volnoběžných otáček při vyřazení rychlostního stupně. Úplné odpojení přívodu paliva vede k dalším úsporám.*

* Funkce elektrického udržování volnoběhu není aktivní, pokud je sepnutý kompresor klimatizace nebo je stav nabití baterie na informačním displeji „3“ a nižší.

IMAGE:

IMAGE:

IMAGE:

Radost z jízdy

Velmi nízká pohotovostní hmotnost 1 020 kg a poměr hmotnosti a točivého momentu 4,3 kg/Nm

Schopnosti podvozku a odpružení přímo ovlivňují potěšení ze sportovní jízdy. Proto je skelet Swiftu Sport lehčí, tužší a kontrola nad chováním vozu díky tomu za každé situace preciznější. Nastavení podvozku bylo komplexně vylepšeno, aby Swift Sport poskytl řidiči jasnou a ničím neředěnou zpětnou vazbu od vozovky a informace o okamžitých trakčních podmínkách.

IMAGE:

Ovladatelnost a trakce

Swift Sport přebírá konstrukční platformu HEARTECT nové generace pro posílení tuhosti podvozku, zvýšení bezpečnosti posádky a ještě lepší výkony. Za skvělým jízdním projevem stojí mimo jiné nízká hmotnost vozu 1 020 kg. Přední a zadní zavěšení kol spoléhá na zkušenosti renomované značky Monroe®. Stabilizátor zvyšující tuhost zadní nápravy byl vyvinut na míru vysokým jízdním výkonům, k jeho uložení do karoserie slouží lůžka s teflonovým povrchem pro minimalizaci tření. Pečlivě vyladěné vinuté pružiny zajišťují optimální rovnováhu mezi komfortní poddajností podvozku a minimálními náklony karoserie při sportovní jízdě. Swift Sport posouvá hranice dokonalého vyvážení mezi vzrušující hbitostí a bezpečnou stabilitou.

Monroe® je registrovaná ochranná známka společnosti Tenneco Automotive.

17″ kola z lehké slitiny

Exkluzivní kola z lehkých slitin s tenkými paprsky jsou vyráběna pomocí inovativní technologie flow-forming, která umožňuje vyrobit kola tenčí a současně pevnější. Tím se snižují nežádoucí neodpružené hmoty, což zlepšuje jízdní vlastnosti.

Výkonné brzdy

Brzdný výkon může být mnohdy důležitější než samotný výkon motoru. Proto sází nový Swift Sport na bohatě dimenzované a citlivě dávkovatelné přední 16″ kotoučové brzdy s vnitřním chlazením a zadní 15″ kotoučové brzdy.

IMAGE:

Bezpečnost

Bezpečnost a praktičnost

Nebezpečí přichází ve chvíli, kdy řidič ztratí kontrolu nad vozidlem. To je důvod, proč bezpečnostní technologie Suzuki drží krok se zvýšeným výkonem nového Swiftu Sport. Nový Swift Sport rozšiřuje výbavu o několik nových asistenčních systémů.

Suzuki Safety Support

Preventive safety technology

Balíček pokročilých asistenčních systémů Suzuki Safety Support zvyšuje úroveň bezpečí v krizových situacích. Kombinace monokulární kamery a laserového senzoru pod čelním sklem slouží systému nouzového brzdění (DSBS) a dalším užitečným funkcím, jako je varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu, automatické přepínání dálkových světel a systém rozpoznávání dopravních značek. Adaptivní tempomat (ACC) pro komfortnější jízdu v hustém provozu využívá radar umístěný v mřížce chladiče. Balíček Suzuki Safety Support mimo jiné nově zahrnuje systém sledování mrtvého úhlu (BSM), který usnadňuje bezpečnou změnu jízdního pruhu, a to pomocí radarů na zadním nárazníku.

IMAGE: Suzuki Swift Sport

Systém nouzového brzdění (DSBS – Dual Sensor Brake Support)

Při jízdě využívá Swift Sport přednárazový systém s dvěma senzory. Kamera s monokulární optikou a laserový senzor sledují, zda nehrozí srážka s vpředu jedoucím vozem nebo chodcem. Při zjištění rizika systém podle závažnosti situace reaguje jedním ze tří způsobů.

IMAGE:

Varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu (LDW – Lane Departure Warning)

Pokud vozidlo jede rychlostí vyšší než přibližně 60 km/h a začne opouštět jízdní pruh bez aktivované směrovky, systém na tuto skutečnost upozorní řidiče vibrováním volantu a rozsvícením kontrolky na informačním displeji.

IMAGE:

Systém udržování v jízdním pruhu (LDP – Lane Departure Prevention)

Tento systém využívá monokulární kameru ke sledování podélného značení na silnici. Jakmile zjistí, že vůz neúmyslně opouští jízdní pruh, automaticky pomocí elektrického posilovače řízení pomůže řidiči vrátit se do původního směru jízdy. Systém funguje v rozmezí rychlostí 60 až 160 km/h.

IMAGE:

Systém sledování únavy řidiče (VSW – Vehicle Sway Warning)

Pokud vozidlo jede rychlostí vyšší než přibližně 60 km/h a kličkuje ze strany na stranu v jízdním pruhu, systém řidiče upozorní na únavu nebo ztrátu koncentrace varovným signálem a zobrazením na informačním displeji.

IMAGE:

Automatické přepínání dálkových světel

Při jízdě rychlostí alespoň 40 km/h systém podle aktuálního provozu nebo intenzity světla v okolí automaticky přepíná mezi potkávacími a dálkovými světly.

Adaptivní tempomat (ACC – Adaptive Cruise Control)

Pokud před Swiftem Sport jede jiné vozidlo, adaptivní tempomat pomocí milimetrového radaru zjistí jeho přítomnost, přizpůsobí mu rychlost jízdy a udržuje bezpečný rozestup, nastavitelný ve třech stupních*. Pokud se jízdní pruh uvolní, adaptivní tempomat automaticky zrychlí na nastavenou rychlost (od 40 km/h do 160 km/h).

* Délka rozestupu mezi vozy závisí na rychlosti jízdy.

Systém rozpoznávání dopravních značek (TSR – Traffic Sign Recognition)

Tento systém pomocí monokulární kamery sleduje dopravní značky. Pokud zaznamená nějaké omezení, například zákaz předjíždění nebo snížení povolené rychlosti, na informačním displeji se zobrazí symbol příslušné dopravní značky a řidič má tak přehled o tom, které značky minul. Pokud v  daném úseku platí současně více omezení, displej dokáže zobrazit až tři různé značky najednou.

IMAGE:

Systém sledování mrtvého úhlu (BSM – Blind Spot Monitor)

Pro bezpečnou změnu jízdních pruhů při jízdě rychlostí nad 15 km/h je Swift Sport vzadu vybaven dvěma radarovými senzory, které sledují ostatní vozidla v mrtvém úhlu na obou stranách. Pokud se jiné vozidlo přibližuje do sledované zóny nebo se již nachází v mrtvém úhlu, ve zpětném zrcátku na příslušné straně se rozsvítí varovná LED kontrolka. Jestliže řidič směrovkou indikuje změnu jízdního pruhu a hrozila by srážka, přidá se navíc zvukový signál.

IMAGE:

 

Zadní parkovací senzory

Při couvání sledují ultrazvukové senzory v nárazníku prostor za vozem. Po přiblížení se k překážce upozorní systém řidiče zesilujícím zvukovým signálem.

IMAGE:

Systém sledování pohybu za vozem (RCTA – Rear Cross Traffic Alert)

Při couvání rychlostí do 8 km/h Swift Sport pomocí dvou radarových senzorů umístěných vzadu sleduje prostor za vozem. Pokud se z boku blíží jiné vozidlo, systém řidiče na tuto skutečnost při vyjíždění z parkovacího místa upozorní. Současně se zobrazí varování na informačním displeji a spustí se zvukový signál. Díky této pomoci je vyjíždění z míst s omezeným výhledem bezpečnější.

IMAGE:

Upozornění: Schopnost monokulární kamery, laserového senzoru a radaru s milimetrovými vlnami rozpoznat překážky, jízdní pruhy a dopravní značky má svá určitá omezení. V závislosti na povrchu vozovky nebo na počasí nemusí správně fungovat. Nespoléhejte se pouze na tento systém a vždy dodržujte pravidla bezpečné jízdy.